Thursday, June 16, 2011

bicara tentang jiwa

dari mata kasar, api dan air adalah satu ciptaan Illahi yang berbeza.....api dengan sikap panas dan membaranya....dan sang air dengan sikap dingin dan tenang....begitu juga manausia jika dikaitkan dengan fenomena alam ini...jika seseorang itu dalam keadaan marah, fikiran mereka tidak akan waras..apa yang terlintas dalam fikiran itulah yang diterjemahkan oleh sang lidah yang tidak bertulang..tanpa mereka sedari mereka telah mengguriskan hati orang lain...mungkin ini persamaan cerita yang aku ingin kongsikan bersama...walaupun benda yang sedemikian nampak remeh bagi sesetengah makhluk, tapi ia begitu penting untuk kalian menjaga hubungan baik antara kalian...ingatlah sahabatku....jangan biarkan marah menguasai kita....jadikan air sebagai pedoman kita.....aku seperti berada diawangan jika menjadikan air sebagai satu garis lurus yang aku jadikan panduan...mungkin aku patut marah sekarang akibat sikap nya....tapi aku telah berjanji pada diri aku...jiwaku.....yang aku mampu kawal perasaan marah ku ini.....aku janji.......mungkin aku bukan siapa-siapa dalam pandangan kasar mata nya...jika dia dapat memasuki di segenap pelusuk ruang diriku ini aku yakin dia dapat tahu yang aku benar- benar mencintainya...bukan sekadar dimulut berbicara tapi dihati membuktikanya....aku tidak tahu bila dia akan baca hasil nukilan bodoh ku ini sebagai ganti hatiku yang sarat dengan semak samun rindu....aku tidak mampu mengucapkan kata rindu ketika bersamanya,,,aku berharap dia dapat faham isi hatiku ini.....aku perlukan perhatian bukan cacian.........aku cuma Hamba yang maha Esa.....serba-serbi kurang ...aku harap dia menerimaku seadanya...bukan terimaku tanpa membawa hati yang bahagia....faham dan selamilah jiwa ini....aku perlukan kamu...

No comments:

Post a Comment