Wednesday, March 23, 2011

Cinta.....Sayang.....Suka.... Minat..


Salam sejahtera Keatas Kamu....hehe ari nie ak nak cite ckit pasal CINTA, SAYANG ,SUKA ngn MINAT...ak rase setiap org penah wase perasaan cenggini kan...hoh xpenah!....ko jgn nk tipu beb!sedangkan kumbang pon de perasaan nie kan korg ngee~...huh k berbalik kpd cite kite tadi huhu ak cm xcited je kn bende2 cenggini...sbb ak pon penah lalui sume nie haha kantoi...ak wat nie pon saje je nk sharing2 ngn korg sume...kn sharing is caring kn chewah...huhu k malas nk membebel lg...korg bace la sendiri binatang kat bawah nie...huh xkan la aku plak nak bacekan tok korg...cheit...!Laayannnn-->>



-CINTA-

Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau bole nak dia tahu dan kita sebole mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. Kalau bole tiap mase kite nak besame dia, sampai die rase rimas haha xtau la plak kalo dia rase cmtu....Kite gak akan wat bende yang sengal2 ubi..cam xpasal2 bagi mms gambo I LOVE U,ayat2 cinte a.k.a jiwang, bagi kek walaupon bukan bday die, bg org len myb cm poyo je..tp sbenonye ia mmberi makne yg mendalam kpd si penerima (ayt poyo lg)...kalo 1 ari xdenga suare die mmg bole gile silap2 bole demam lelabi xpon meroyan xtentu pasal cam ckp kat dinding, begurau ngn selipe jepon (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)



-SAYANG-

Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)



-SUKA-

Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)



-MINAT-

Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya..kite minat ngok die senyum ke gelak macam orang gile ke..ha cmtu la...(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu....Secare kesimpulannye dalam setiap perhubungan tu korg memang perlu ade sume perasaan nie...n paling penting skali kalo wat sume nie korg wat la ngn ikhlas...Insyallah hubungan anda akan sweet je..huhu macam gule2 kapas ~ ;)

1 comment:

  1. tak suka istilah cinta sekarang..tiada cinta terindah melainkan cinta Nya

    p/s:tq follow akak..akak dtg follow balik

    ReplyDelete