Thursday, June 16, 2011

bicara tentang jiwa

dari mata kasar, api dan air adalah satu ciptaan Illahi yang berbeza.....api dengan sikap panas dan membaranya....dan sang air dengan sikap dingin dan tenang....begitu juga manausia jika dikaitkan dengan fenomena alam ini...jika seseorang itu dalam keadaan marah, fikiran mereka tidak akan waras..apa yang terlintas dalam fikiran itulah yang diterjemahkan oleh sang lidah yang tidak bertulang..tanpa mereka sedari mereka telah mengguriskan hati orang lain...mungkin ini persamaan cerita yang aku ingin kongsikan bersama...walaupun benda yang sedemikian nampak remeh bagi sesetengah makhluk, tapi ia begitu penting untuk kalian menjaga hubungan baik antara kalian...ingatlah sahabatku....jangan biarkan marah menguasai kita....jadikan air sebagai pedoman kita.....aku seperti berada diawangan jika menjadikan air sebagai satu garis lurus yang aku jadikan panduan...mungkin aku patut marah sekarang akibat sikap nya....tapi aku telah berjanji pada diri aku...jiwaku.....yang aku mampu kawal perasaan marah ku ini.....aku janji.......mungkin aku bukan siapa-siapa dalam pandangan kasar mata nya...jika dia dapat memasuki di segenap pelusuk ruang diriku ini aku yakin dia dapat tahu yang aku benar- benar mencintainya...bukan sekadar dimulut berbicara tapi dihati membuktikanya....aku tidak tahu bila dia akan baca hasil nukilan bodoh ku ini sebagai ganti hatiku yang sarat dengan semak samun rindu....aku tidak mampu mengucapkan kata rindu ketika bersamanya,,,aku berharap dia dapat faham isi hatiku ini.....aku perlukan perhatian bukan cacian.........aku cuma Hamba yang maha Esa.....serba-serbi kurang ...aku harap dia menerimaku seadanya...bukan terimaku tanpa membawa hati yang bahagia....faham dan selamilah jiwa ini....aku perlukan kamu...

Thursday, March 31, 2011

to my BELoved PrinCEss..!!




You are the sun in my day, the wind in my sky, the waves in my ocean, and the beat in my heart. All my dreams came true the day that I met you. I Love You! You are the sunshine of my life! Thanks for brightening my world with the warmth of your Love... You are the fire that burns the passion within my soul. I love You with all my heart... I want to be your arms, I want to feel your touch, I want your lips on mine, I need you very much.

SaLehinOridayu

Wednesday, March 23, 2011

Cinta.....Sayang.....Suka.... Minat..


Salam sejahtera Keatas Kamu....hehe ari nie ak nak cite ckit pasal CINTA, SAYANG ,SUKA ngn MINAT...ak rase setiap org penah wase perasaan cenggini kan...hoh xpenah!....ko jgn nk tipu beb!sedangkan kumbang pon de perasaan nie kan korg ngee~...huh k berbalik kpd cite kite tadi huhu ak cm xcited je kn bende2 cenggini...sbb ak pon penah lalui sume nie haha kantoi...ak wat nie pon saje je nk sharing2 ngn korg sume...kn sharing is caring kn chewah...huhu k malas nk membebel lg...korg bace la sendiri binatang kat bawah nie...huh xkan la aku plak nak bacekan tok korg...cheit...!Laayannnn-->>



-CINTA-

Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau bole nak dia tahu dan kita sebole mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. Kalau bole tiap mase kite nak besame dia, sampai die rase rimas haha xtau la plak kalo dia rase cmtu....Kite gak akan wat bende yang sengal2 ubi..cam xpasal2 bagi mms gambo I LOVE U,ayat2 cinte a.k.a jiwang, bagi kek walaupon bukan bday die, bg org len myb cm poyo je..tp sbenonye ia mmberi makne yg mendalam kpd si penerima (ayt poyo lg)...kalo 1 ari xdenga suare die mmg bole gile silap2 bole demam lelabi xpon meroyan xtentu pasal cam ckp kat dinding, begurau ngn selipe jepon (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)



-SAYANG-

Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)



-SUKA-

Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)



-MINAT-

Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya..kite minat ngok die senyum ke gelak macam orang gile ke..ha cmtu la...(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu....Secare kesimpulannye dalam setiap perhubungan tu korg memang perlu ade sume perasaan nie...n paling penting skali kalo wat sume nie korg wat la ngn ikhlas...Insyallah hubungan anda akan sweet je..huhu macam gule2 kapas ~ ;)

Sunday, March 20, 2011

AKu CinTA AkU SukA






1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan

berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita

suka, hati kita akan gembira.



2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim

sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita

suka, musim itu cuma berangin sahaja.



3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang

kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat

ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan

tersenyum.



4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi

malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan

tunjukkan imej yang sebenar.



5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk

berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita

akan bebas berkata apa saja.



6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita

cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang

yang kita suka.



7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn

turut jua menangis. Bila orang yang kita suka

menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.



8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka

bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti

menyukai seseorang yang kita suka umpama kita

membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata

cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang

hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.


Friday, March 18, 2011

Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??



Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang ,,,,,,,

Sunday, March 13, 2011

1 2 3 4.....I LOVE YOU



Give me more loving than I’ve ever had
Make me feel better when I’m feeling sad
Tell me I’m special even though I know I’m not
Make me feel good when I hurt so bad
Barely getting mad
I’m so glad I found you
I love being around you
You make it easy
Its as easy as 1-2-1-2-3-4
There’s only one thing
To Do
Three words
For you
(I love you) I love you
There’s only one way to say
Those three words
That’s what I’ll do
(I love you) I love you
Give me more loving from the very start
Piece me back together when I fall apart
Tell me things you never even tell your closest friends
Make me feel good when I hurt so bad
You’re the best that I’ve had
And I’m so glad I found you
I love being around you
You make it easy
It’s easy as 1-2-1-2-3-4
There’s only one thing
To Do
Three words
For you
(I love you) I love you
There’s only one way to say
Those three words
That’s what I’ll do
(I love you) I love you
(I love you) I love you
You make it easy
It’s easy as 1 2 1 2 3 4
There’s only one thing
To Do
Three words
For you
(I love you) I love you
There’s only one way to say
Those three words
That’s what I’ll do
(I love you) I love you
(I love you) I love you
1-2-3-4
I love you
(I love you) I love you


Thursday, March 10, 2011

EVERYTIME WE TOUCH




I still hear your voice when you sleep next to me.
I still feel your touch in my dreams (my dreams).
Forgive me my weakness,
But I don't know why,
Without you it's hard to survive.

'Cause everytime we touch,
I get this feeling.
And everytime we kiss,
I swear I could fly.
Can't you feel my heart beat fast?
I want this to last.
'Need you by my side.
'Cause everytime we touch,
I feel the static.
And everytime we kiss,
I reach for the sky.
Can't you hear my heart beat so?
I can't let you go.
'Want you in my life.

Your arms are my castle,
Your heart is my sky,
They wipe away tears that I cry (I cry).
The good and the bad times,
We've been through them all,
You make me rise when I fall.

'Cause everytime we touch,
I get this feeling.
And everytime we kiss,
I swear I could fly.
Can't you feel my heart beat fast?
I want this to last.
'Need you by my side.
'Cause everytime we touch,
I feel the static.
And everytime we kiss,
I reach for the sky.
Can't you hear my heart beat so?
I can't let you go.
'Want you in my life.

'Cause everytime we touch,
I get this feeling.
And everytime we kiss,
I swear I could fly.
Can't you feel my heart beat fast?
I want this to last.
'Need you by my side.

Tuesday, March 1, 2011

LAGU 3 KUPANG.. ;P


haha saje je wat gempak letax name lagu 3 kupang....mmg harge die 3 kupang kot haha ak bru pas dnga lgu JUST THE WAY YOU ARE ~ BRUNO MARS...mmg besh lgu nie....sbb ble my lovely baby kol mmg akn kua la lgu nie haha die pon suke sngt lgu nie....da trang2 la ak yg tulis mmg la die suke...huhuhu PoYOS haha tp xpe...jnji sume epy ckop la...hehe nie lirik lgu nie...korg ngok la btape dalam nye intipati dsebalik lgu nie...mmg akn wat gadis2 dluar sana cair tatkala si hero die nyanyikan lgu nie...huh ak mmg xreti nyanyi...MAAF YE ADINDA!!!NNT KEKANDA MEN GITAR JE TOK ADINDA...hehe love you my princess!!


JUST THE WAY YOU ARE - BRUNO MARS
Oh her eyes her eyes
Make the stars look like they're not shining
Her hair her hair
Falls perfectly without her trying

She's so beautiful
And I tell her every day

Yeah I know I know
When I compliment her
She won't believe me
And it's so, it's so
Sad to think that she don't see what I see

But every time she asks me "Do I look okay?"
I'll say

When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
Cause girl you're amazing
Just the way you are
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/b/bruno_mars/just_the_way_you_are.html ]
Yeah her lips her lips
I could kiss them all day if she'd let me
Her laugh her laugh
She hates but I think it's so sexy
She's so beautiful
And I tell her everyday

Oh you know you know you know
I never ask you to change
If perfect's what you're searching for
Then just stay the same

So, don't even bother asking
If you look okay
You know I'll say

When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
Cause girl you're amazing
Just the way you are

The way you are
The way you are
Girl you're amazing
Just the way you are

When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
Cause girl you're amazing
Just the way you are

Yea-eah.



Monday, February 14, 2011

Monday, February 7, 2011

CINTA MATIKU....apeXayu





Akan ku biarkan dirimu
Merasuki hidupku
Akan ku biarkan cintamu
Meracuni hatiku

Kerna cintaku terlalu gila
Kepadamu yang ku cinta
Kerna diriku tak pernah bisa
Hidup tanpamu

Chorus
Jangan pernah tinggalkan diriku
Jangan lepaskan aku
Walau setengah detik hidupku

Monday, January 24, 2011

baru-baru


ak bru lg kak blog nie...
xde pe yg menarik pon nk kongsi...just ske2...